neděle 19. května 2013

Fucking awesome bagels

Jelikož pro mě bagel = Amerika (respektive blueberry bagels from Dunkin), neváhal jsem ani minutu, ba ani sekundu, zda-li otestuju recept na bagely, který jsem objevil. Zdráhal jsem se dlouho, než jsem ochutnal. Ale když jsem se poprvé zakousnul do výtvoru, řekl jsem si, že něco tak dokonalého a výborného jsem dlouho neměl. (a není to samochvála! :D)







Nebudu to zbytečně protahovat. Mám se skvěle. Škola se dá vydržet. Doma pohoda. S puntíkatou dámou se nadobro milujeme. Co si víc přát ? Snad jen ty božské bagely!


Bagely

  1. 2 hrnky pšeničné celozrnné mouky
  2. 2 hrnky pšeničné chlebové mouky
  3. 1 hrnek teplé vody + 1/3 hrnku mléka (smíchat aby bylo vlažné)
  4. 2 lžíce cukru
  5. lžíce soli
  6. jedno balení instantního droždí
  7. dýňová semínka
  8. vajíčko na potření

Smícháme mouky, cukr, sůl a droždí. K tomu přilijeme vlažné tekutiny a vypracujeme si kynuté těsto. Jde to krapet ztuha, ale vydržte tak 10 minut / nebo použijte domácí pekárnu Těsto by se nemělo lepit na stěny. (kdyby se stále lepilo, přidejte mouku) . Pak přidejte polovinu semínek a nechte pod utěrkou kynout na sluníčku asi hodinu.
Nyní následuje samotné tvoření bagelů. Vezmeme si kousek těsta, uděláme z něj takovou "placičku" do které vykrojíme střed (nejlepší díry dělá víčko od matonky!). Takto připravené bagely VAŘÍME ve vroucí vodě se lžičkou cukru. Minutu z každé strany. Takto povařené bagely naskládáme na plech, potřeme vajíčkem, posypeme zbytkem semínek a upečeme v troubě. Pečeme při 230°C asi 20 minut.

Pak už jen jíme, plníme, chlubíme se a pečeme zase znova. 

Určitě napište, jak Vám bagely chutnají. 





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, který se zde rozhodnete zanechat !