středa 13. července 2011

Recept: Vafle (nadýchané a voňavé)

Mám rád vafle. Ani nevím, co mám radši, jestli vafle, palačinky nebo lívance... Ale zrovna dneska jsem měl vafle, tak asi vafle :) Když ony jsou tak nadýchané a vláčné! Svůj recept jsem vyhrabal již dávno někde v hlubinách internetu, odzkoušel různé obměny, takže můžu říct, že je to už vlastně můj recept.










Vafle
Nachystáme si
  • 300 g mouky (200g hladké a 100g polohrubé)
  • 75 g cukru (krystal)
  • 10 g prášku do pečiva
  • špetku soli
  • 500 ml mléka (spíše méně a můžete dolít)
  • 2 vajíčka (není nad domácí)
  • 100 g rozpuštěného másla (můžete použít i HERU, kdo by chtěl rostlinné tuky, je to stejně dobré!)
Postup

Já to dělám následovně. Nejdříve smíchám všechny suché suroviny, tj. mouky, cukr, prášek, sůl a pak do této směsi naliji mléko (doporučuju pokojovou teplotu) poté vajíčka a pak máslo. Všechno pořádně promíchám metlou! (můžete použít  i robot, ale je to zbytečné..., suroviny se krásně spojí po chvilce míchání). Těsto bychom měli nechat chvilku odpočinout. Já ho nechávám odpočívat a mezitím čekám až se mi nahřeje vaflovač, takže cca. 5 minut. Já mám vždy ze začátku těsto spíše tekuté a po odpočinutí mi jakoby "zhoustne". 
Když máme vše připravené, můžeme začít vaflovat. Vafle pečeme tak dlouho, dokud se z nich odpařuje voda, když nic nevidíme, většinou jsou hotové, nebo je už pozdě. Jelikož každý má jiný vaflovač, musíte si to vše vychytat sami, jako já ;)

Vafle můžete podávat s různými náplněmi. Nabízím vám seznam svých, osvědčených a vynikajících:
(osobně si moc nepotrpím na nějaké ovocné...)

džem a domácí šlehačka (klasika)

rozpuštěné máslo a skořice

zakysaná smetana a mák (obzvláště vynikající)

nutella a tvaroh (takový v pozlátku, jako cihla)

oříšky a javorový sirup

....

Máte nějakou svojí oblibenou kombinaci ?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, který se zde rozhodnete zanechat !